Nattlivet i Norge

Beräknad tid att vara hemma skulle vara typ 00.00. Kom hem 01.50. HAHAHA. Jag dör av skratt. Cissi och jag har verkligen utforskat nattlivet här i Norge. Och jag kan bara säga att det är rätt så dött ute på gatorna här.

Meningen var att vi skulle åka tåg hem från Sandvika till Billingstad men tydlingen ville inte tåget att vi skulle åka dit. Vi hamnade helt åt skogen typ i Hvalstad eller vad det hette, vi hatar i alla fall det stället!

Först när vi hoppade av så fattade vi ingenting, helt ensama var vi på en perrong vi aldrig hade varit på förr. Vi gick ut från stationhuset och där var det dött som i graven. Skit tänke vi, hur ska vi ta oss till? Nästa tåg gick om en timme fast vi var inte ens säkra på att det gick då.. Nehe, bara att börja gå.. okej åt vilket håll? Det där hållet ser bra ut. Vi gick och gick och gick och tillslut mötte vi en tjej som vi fråga om vägen.. OOOJJJ sa hon, det är långt att gå till Billingstad.. Men hon förklarade i alla fall vägen.. Vi gick och gick och insåg att vi gick fel och ett tag så tänkte vi nästan lägga oss i en busskur och sova men då kom en taxi och vi frågade hur mycket det skulle kosta att åka taxi till Billingstad. 150 kr var alldeles för dyrt för oss så vi frågade om vägen i stället och han sa vart vi skulle gå.. Dock hittade vi inte på den vägen utan gick vääärldens omväg men tillslut kännde jag igen mig så vi hittade hem! EFTER 2 TIMMARS PROMENAD! Mina fötter är helt döda och mina knän värker, hade inte direkt promenadskor på mig :P

Nu är det time for the bed för snart ska jag till Olso och träffa brudar! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0