MIN jacka :)

Lycka råder i mitt liv just nu för jag har köpt en jacka!! :D Men efter en lång stunds letande... Vi tar det från början: Cissi hade så ont i magen så jag traskade iväg själv och första stoppet fick bli Sporthuset som ligger typ där vid Ikea. Där hade de ingen jacka men jag köpte en reflexväst för ynka 19 kr, vilket kap!! :D

Gick vidare till Smart Club där det var fullproppat med människor, fick nästan cellskräck för man kom nästan ingenstans för det var fullt med folk överallt. Speciellt vid lösviktsgodiset. Det gäller ju att ha godis hemma ikväll när det är Halloween så att det inte blir så att man får en äggula eller två i skallen :P Eller hur gör barnen här i Norge när de inte får någe godis..? Emma sa att i stället för att busa så kollade de i kors med ögonen och gjorde någon ful dans.. Hahah, men jag vet inte jag... :P

Måste bara säga att mamman i den här familjen jobbar på Malaco Leaf, ni vet godisföretaget, och hon kom hem med stora påsar fulla med godis igår som barnen här hemma ska dela ut ikväll.
Alla barnen som bor här i området vet att mamman i det här huset jobbar med godis så det kommer nog bli trafikstockning här ikväll :P

Och förresten, har glömt säga att jag ska vara barnvakt ikväll så jag ska hålla ordning på alla monster.

Tillbaka till jakten på jackan... Ingen jacka fanns på Smart Club och jag höll nästan på att börja grina.. men kom då på den brillijanta idéen att åka till Sandvika och kolla lite där. Så gick upp till Billingstad station och missade precis tåget så fick stå där i kylan och vänta en halvtimme :( Kom tillslut till Sandvika och kolllade efter en jacka i varenda sportbutik men det fanns ingen bra, antingen var det för ful, för kort eller för dyr. Tillslut gav jag upp och sa till mig själv att det här är den sista affären jag ska gå in i. Och vad hittar jag inte där!? Jo men visst, MIN jacka! Den satt som en smäck så jag slog till på en gång ;) Det blev en Fjäll Räven, marinblå, fluffig, mysig och en som går ner över rumpan. Dessutom nedsatt 1500 kr. Alltså drömmarnas jacka :D
Jag blev så glad då så jag köpte mig ett par lurviga skor med innan jag satte mig på tåget tillbaka till Billingstad.
Nu ska jag snart käka lite och om en timme vara barnvakt. Det blir väl popcorn och "Skal vi danse" som vanligt innan sängdax :)


   

Kommentarer
Postat av: lovan

ååh fjortisjacka ;)

2009-10-31 @ 19:43:08
Postat av: Chrille

Jag tyckte den var fin. Såg väldigt mysig ut!

2009-11-01 @ 11:34:52
Postat av: Linnéa

men lovisa du är ju en fjortis så du kan få låna den om du vill! ;)



Oooja chrille, det är den mysigaste jackan jag någonsin haft! :D

2009-11-01 @ 11:40:30
URL: http://linneaenerhall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0