Mys med min familj

I två dagar har jag nu varit här i Oslo efter sommarlovet i Sverige och det känns så bra! Lilla S har blivit så stor och hon är så himla söt! När hon såg mig på morgonen igår så blev hon lite blyg och gömde sig bakom pappan. Men efter ett tag kom hon fram och sträckte upp armarna och ville komma upp. Och sen släppte hon inte mig på länge och hon tog inte sin blick ifrån mig på hela dagen.. sötnos!

Igår var hela gänget ute på upptäcksfärd i Oslo och kollade in det som var mest spännande i staden. Vi hamnade först på ett folkmuseum och kollade hur det var i Norge förr i tiden. Sen så tog vi en färga från Bygdøy till Aker Brygge och fikade och strosade runt på Karl Johan. Kikade lite på slottet och gick sedan hem där det vankades grillat till middag.

Trots att vi hade gått i princip hela dagen så tog vi oss ut på en kvällspromenad till Frognerparken och kollade på alla nakna statyer, mycket trevligt! Trötta som aldrig förr släpade vi oss hem och kröp ner i sängarna. Så himla mysigt att min familj varit här!

I morse efter frukosten så tog de sitt pick och pack och åkte tillbaka hem till Ockelbo, en resa på 58 mil, och jag kan säga att jag inte är avundsjuk..

Det har verkligen varit skitväder här idag. Regnat och åskat heeela dagen. Så vi har varit inne nästan hela dagen. Var tvungen att gå till mataffären en snabbis och köpa potatis och när jag och S kom hem så var vi verkligen helt dyngsura.

Barnvakt är det som gäller ikväll, lillfisen sover och jag och K ska snart sätta oss i soffan och kolla lite tv.

Time for work!



Lite bilder från dagarna som gått..























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0