Crazy day

Det beskriver verkligen min dag idag. Det har varit någonting verkligen heeeela tiden. Det började redan i morse: Mitt vänstra öga blev helmysko och jag trodde jag skulle dö. Det skavde skitmycket och jag kunde inte öppna ögat, kunde inte öppna det högra heller för att det gjorde då ont. Sov hos Märta så var tvungen att gå hem halvblind.. och då hände den andra grejen.. Råkade slita ur mitt örhänge för jag blev så sur på mitt öga! Jag som bara har haft dem i tre veckor trodde det var slutet. Men räddare-i-nöden Märta hjälpte mig att stoppa i det igen :)


När jag kom hem så sa jag till mamman i familjen att jag hade så ont i ögat, och hon blev helt till sig och sprang upp och hämtade saltvattenlösning och tryckte i det i ögat.. skulle tydlingen rensa ut det..

Hade bebis från åtta som vanligt och såg ingenting.. Medans hon sov låg jag i soffan och försökte kolla på tv, och då helt plötsigt blir mitt öga bra! Jag fattar verkligen ingenting.. men bra blev det i alla fall ;)

På eftermiddagen gick vi på prommis med Märta och hunden.. och då hände en liten rolig grej.. Igår när vi var ut och gick så tappade bebis sin napp och idag så hittade vi på den! Den låg där så fint i snön. Och där fick den också ligga kvar ;)






Hälsade på en sväng hos Märta och käkade en banan innan jag och bebis hämtade K och E på skolan. I början gick det hur bra som helst men när K sa att hon skulle få en Build a Bear på lördag på ett kalas blev E rasande. Hur orättvist som helst ju! Så en trött och grinig bebis, en ledsen E och en babbelmaja fick jag ta hand om på hemvägen. När vi kom innanför dörren var det middagslagning som gällde.. Inte det lättaste kan jag säga med en bebis och två galna barn som vill hjälpa till. Men efter att bebis klämmt fingrarna och slagit huvudet i en lykta stod maten på bordet. Sen var det ju ett helt projekt att plocka undan all disk med en skrik-bebis på armen. Men tillslut så fick jag undan allt och stoppade ner bebis i badkaret eftersom hon hade mat verkligen överallt!

Tillslut kom pappan hem och tog över galenskapet och jag släpade mig ner i mitt rum och la mig på min matta. Här ligger jag fortfarande och tänker göra det i någon timme till :)


Jaa, det var ju min dag lite kort då ;)

Pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0